Etiketter

søndag 25. juli 2010

Og det går unna....




Det deiligste med ferie er å kunne dra fram en bok på ettermiddagen, eller om man ønsker å sitte tre kvarter i solen på terrassen. Dessuten leser ejg akkurat så lenge jeg har lyst når jeg har lagt meg. Da går det jo også med noen bøker. Siste tiden har jeg lest "Vidunderbarn" av Roy Jacobsen og "Hotellet på hjørnet av bitter og søt" av amie Ford. Begge beskriver barndom på en fin måte. Den førstnevnte fra Oslo på 50 og 60 tallet. Den siste fra Amerika under 2.verdenskrig. Den siste har en ramme fra vår tid, der en godt voksen mann får vekket minner fra sin tidlige ungdom under krigen. En klok bok på mange vis. Begge kan anbefales!

1 kommentar:

  1. åååå, jeg elsker bokanbefalinger :D
    Tuuusen takk, nå står de på lista!

    SvarSlett