Etiketter

tirsdag 5. juli 2011

Bryllupsopplevelser

I helgen har Trivselsdamen virkelig trivdes i bryllup.

Det ble feiret hos Liv Grethe Skjelbreid Poiree i Fusa. Der har hun og ektemannen Raphael bygget opp et flott konferansesenter i helt gjennomført stil. Alle premiene deres var stilt ut i foajeen. Jeg pratet med Liv Grethe. Hun er en jordnær, hyggelig dame som var en god vertinne for bryllupet.


Egen vin har de og fått produsert.

Bruden var aldeles nydelig, som seg hør og bør, og gjestene var glade og fornøyde. Et riktig flott og hyggelig bryllup.

Med lang reisevei ble det faktisk også tid til lydbok. I tillegg har jeg lest som en racer i det siste. Utrolig herlig med ferie!!
Her er enkle bokanmeldelser:
"Skjellsankerne" av Rosamunde Piltcher.
En fin skildring av en familiehistorie. Grådighet, arv og gamle minner er stikkord. Den gjorde ikke det aller største inntrykket, men var helt allright som lydbok over fjellet.

"Hypnotisøren" av Lars Kepler.
Dette er en fantastisk fengslende bok, med en drivende historie. Virkelig en krim etter min smak! Skal jammen låne fler av Kepler i ferien!

Og så har jeg latt meg fascinere av en faktaspekket historisk bok om Vestalinnene (prestinner/ lignende nonner) i det gamle Roma. Høres kanskje kjedelig ut, men den er godt skrevet og historien er gripende. Den skrives av en vestalinne som er levende begravd fordi hun er gravid! En sanselig historie om makt og intriger.
Boken heter "Faustina Quinta" og er skrevet av Astrid Nordang.

Siste jeg har lest er "Bruno politimester" av Martin Walker.
Det ble en god leseropplevelse. Mord i idyllisk fransk landsby. Og så viser det seg at det ligger en del politikk bak....


Jeg er i gang med en fin bok jeg skal skrive mer om: "Maleren fra Shanghai".

En strålende sommerdag til dere alle!

8 kommentarer:

  1. Så nydelig det øverste bildet var, skjønner du har kost deg. Visste ikke de drev et slikt senter, sikkert flott!
    Nyt sommeren videre, her har regnet holdt seg borte idag;)

    SvarSlett
  2. Ah...det jeg skimter av bruden, ser alldeles nydelig ut:))) Senteret er sikkert kjempeflott og at Liv Grete er en trivelig dame, tror jeg så gjerne:)
    Kos deg med bøker, klem fra meg som ønsker meg sooool:)

    SvarSlett
  3. Nydelig brudekjole og brudebukett:) Det er bra ekteparet Skjelbred/Poiree har flere bein å stå på nå når de har lagt opp:)

    Takk for bokanmeldelser:) har lest Hypnotisøren jeg også, spennende lesing:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  4. Så kjekt med bryllaup..
    Den bruda såg flott ut..

    Flink du er som får/tek tid til å lese..

    Her skin SOLA og ligg med feber..
    Sånn kan det gå..

    Ha fin kveld vidare!

    smittefri klem

    SvarSlett
  5. Så spennende sted å feire bryllup! Ser du har lest litt, takker for anbefalinger, "Maleren fra Shanghai" har jeg også lest:) Ha en fin sommer videre:)

    SvarSlett
  6. Herlig med bryllup. Brudebuketten var bare så vakker. :) Ja, kjolen også. :) Så mye du har fått lest da. Jeg har ikke lest noen av dem. Har Hypnotisøren stående i hylla, så den skal jeg jammen ta å lese. Nå holder jeg på med Kjærringer av Helene Uri.

    Ha en superfin sommerferie du også.

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  7. Så nydelig detaljer på kjolen! Fantastisk fin bukett! Kan tenke meg helheten var "breath-taking". Artig å ha sermonien i slike omgivelser. Er stor fan av ski-skyting og kjente virkelig lyst til å besøke stedet deres. De er jo så kjekke og sjarmerende :)

    SvarSlett
  8. Ser ut til å ha vært ett flott bryllup.
    Skal si du er litt av en lesehest:)
    Imponert over hvor mye du får lest.
    Leste litt bøker i ungdommen, men har ikkelest en bok på årevis nå.
    Mangler vel litt tålmodighet, også er det så mye annet jeg skal rekke.
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett