Etiketter

tirsdag 15. juni 2010

Hva gjør man når.....?


Hva gjør man når alt er nøye planlagt med matlaging i uken, i helgen og videre bortigjennom. Og så kommer en "umenneskelig" travel uke.... Syngespill med øvelse 3 dager, forestillinger 4 dager og midt oppi dette jobbtur til Oslo med hotellmat!


Jeg valgte å løse det på følgende måte:

det meste av maten var lavkarbo. Jeg skeiet ut med dessert på hotellet og med litt pizza på premierefest. Det var nok til å vekke et fysisk sug:(

Hele helgen har jeg så jobbet med å komme i ketose igjen, og det har blitt både et par sjokoladebiter og et par boller. Skikkelig teit, men NÅ er jeg tilbake. Det tok to dager før jeg var helt på plass igjen. Og nå kan jeg nesten ikke skjønne hvor sterkt et slikt sug er! På vekten har jeg til sammen gått opp igjen 1/2 kilo, og det er jo litt nedtur når treden var så god, men ser man positivt på det, så ble det BARE en halv kilo.


Konklusjonen er: Helt spesielle uker og situasjoner dukker opp. Jeg kan gjøre en hel del mentalt på forhånd, og jeg kan passe på at jeg har riktige ingredienser i hus til ordentlig mat. Så blir det ikke så gale om man bommer på et pizzastykke en kveld. Og bestreber man seg på å komme fort tilbake i ketose, så går det an å bruke viljestyrken til akkurat det. Jeg vet jo hva jeg vil mest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar