Etiketter

fredag 24. september 2010

Håndarbeid


Hva holder vi på med i sofakroken av håndarbeide nå, da? Faktisk så er det helst i flyseter jeg bedriver håndarbeid for tiden:) Jeg har strikket en del på mine mange jobbflyreiser de siste ukene. Og da snakker vi om kluter og håndklær. Det er så lett å ta med meg. Jeg måtte sjekke på forhånd om det var lov å ta med seg strikkepinner på fly, og det var det heldigvis. Trodde det ikke var lov den første tiden med strenge sikkerhetskontroller, men vet egentlig ikke, siden jeg helst tar med meg en bok på fly (hendig størrelse). Jeg har også begynt å hekle sofaputer inspirert av Turid på http://seftaholmdesign.blogspot.com/

Leser litt også: ble ferdig med Helene Turstens "Det lumske nettet". Hun skriver fra Gøteborg, som er en by jeg har besøkt mange ganger og kan til dels kjenne meg igjen i gjennom hennes beskrivelser.

4 kommentarer:

  1. Det mest avslappende som finnes er håndarbeid og bøker. :) Jeg driver mye med kortlaging, men sying, strikking og hekling driver jeg også med innimellom. Prøver å få lest så mye jeg kan også. Liker Helene Turstens bøker, men har ikke lest "Det lumske nettet." Akkurat nå holder jeg på å strikke Nordlandskofte til en liten babygutt.

    Ha ei riktig god helg, og kos deg med håndarbeid!

    SvarSlett
  2. Oj, det er jo en hel utfordring! Godt det er til en LITEN gutt .Eller forresten er jeg litt usikker på det. Synes jeg brukte mange, mange timer på babyjakken jeg ble ferdig med til barnebarnet i sommer. Det er jo en del mønster der og.

    Ha en koselig helg, du også!

    SvarSlett
  3. hei trivseldamen!

    Det er puncher jeg bruker for å lage border på arkene..Puncher får du blant annet kjøpt på papirloftet eller bikuben.no-.....

    Lykke til:)

    SvarSlett
  4. Flott! Det høres bra ut. Tusen takk for svar. Nå ble jeg litt klokere:)

    SvarSlett