Etiketter

tirsdag 18. mai 2010

Da er det bestemt!


Jeg har brukt to år på å bestemme meg for om jeg tør/ orker/ klarer å følge Skaldemans 0-GI diett. Jeg har lest på nettet, fulgt blogger og handlet bøker om emnet. Jeg er overbevist om at dette er en vei å gå for meg. Så nå har jeg tre måneder foran meg med et litt ekstremt kosthold, så skal jeg over på et litt mer variert korthold i kanskje tre nye måneder, for så å prøve å innføre en og en matvare med lavkarbo for å holde en stabil vekt. Det betyr nei takk til brød og potetet og det meste av frukt. Selvsagt også godteri og brus. Brusen er ikke noe problem, det har jeg ikke drukket på to år. Når det gjelder brød og potet innebærer det bare vanskelige situasjoner i selskap, men alternativer finnes. Dessuten "dør" man ikke av å spise noe karbohydrater en kveld, men det er et styr å komme tilbake på sporet igjen dagen etter. Men i noen få sammenhenger er det kanskje verdt det? Det vil tiden vise. Jeg vet i alle fall at når jeg klarer å holde meg borte fra karbohydrater, så føler jeg meg bedre, orker mer, får bedre fordøyelse og har ikke sug etter søtt, og det er jo slik jeg helst vil ha det!

Men først en ukes tid med litt uggenhet, hodepine og slakkhet til kroppen venner seg til å brenne av eget fett.


Jeg kommer tilbake til rapport etterhvert:)

1 kommentar:

  1. Du er KJEMPEGOD som er igang med opplegget! Masse lykke til :)
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett