Etiketter

søndag 17. oktober 2010

Rydding



Plutselig var tiden gått uten innlegg her. Har hatt et dødsfall i kollegiet. En alt for ung mann døde brått, og dette har preget siste uken.

Men så er begravelsen over, og jeg har kommet litt ut av den tomme tiltaksløsheten. I går kom noe av energien tilbake og jeg fikk gjort flere uløste oppgaver: jeg fikk ryddet og kastet tøy (en hel sekk klar til søpla), jeg fikk kjøpt noen brevordnere og ryddet i bladene som hadde hopet seg opp under stuebordet. Nå var bordet så tungt å flytte på under støvsuging at det var fare for at hyllen ville knekke! Litt rydding på kontoret, og vips hadde jeg en pen bokhylle der. I tillegg kom noen blomsterløk i jorden, jeg fikk handlet inn til kortlagekveld med syforeningen og ellers støvsugd og gjort vanslige "lørdagsaktiviteter". Da er det deilig å sette seg ned på kvelden med tente lys og en god film (selv om innholdet var trist, så var filmen god). "Engelen" med Maria Bonnevie. Kan anbefales.

1 kommentar:

  1. Helt enig, det er utrolig deilig å sette seg ned å kose seg når man har hatt ryddesjau. Jeg hadde en liten runde i går jeg også.
    Så trist med kollegaen din.

    Trine :)

    SvarSlett