Etiketter

mandag 7. november 2011

Er godt fonøyd med denne

Dette er det første av 4 sitteunderlag laget med lammeskinn og trykket etter gammel tradisjon. Jeg gikk på kurs i vinter, og for de som ikke har sett resultatet av dette så kan du se det her.
Jeg bruker to lammeskinn. Det gir et firkantet og et ovalt sitteunderlag av hvert skinn. Jeg har sydd brudesøm rundt og trykket med stoffarge.Jeg bruker ca. 5 timer (?) på et slikt; klippe opp skinnet + strimlene jeg syr med, syingen og trykkingen. Så denne gaven må vel være bra?

Apropos gaver, så var det særdeles laber interesse for å være med på gaveleken i forrige innlegg. Hehe:) Det er fremdeles lov å være med, selv om det kommer nye innlegg her! Gavene ligger klare til 4 mennesker;)

En god mandagskveld til alle!!

12 kommentarer:

  1. Jøjje meg....dette var råstilig!!!! Knallfint. Enn om jeg hadde hatt 2 tommeltotter en gang i blant....
    må se på innlegget under...er litt slapp på blogg om dagen....
    Klemmer:))

    SvarSlett
  2. Kjempefin gave! Og takk for forståelse inne hos meg, hihi ;)
    Gaveleken hørtes morsom ut, men jeg blir ikke med denne gang. Strikker og strikker pulsvanter som skal gis bort til vanskeligstilte, så har ikke noe å gi bort til andre for øyeblikket ;)
    Fin mandagskveld til deg også!

    SvarSlett
  3. Det ble kjempefint og varmer sikkert godt! Gaveleken er dessverre ikke noe for meg... ;)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Åååå, så fint det var. Jeg hadde ikke hatt råd til å sitte på det om det hadde vært mitt. Fantastisk gave å få!

    Full fart med samling på leseveilederstudiet denne uken. Får alt for lite tid på hobbyrommet. Gleder meg til helga!

    Ha ei fin uke!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  5. Wow,knallfine. De varmer nok
    godt på kalde kvelder. :))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Wow, for en fin, nyttig og personlig gave da:) Har du laga sånne til gaveleken;)?
    Har Kira det bra? Vår Kira har fått vaksine, og så har hun fjerna ei stoor vorte på øret, var groggy lenge etterpå:) Nå er hun i fin form:)

    Fin dag til deg fra Trine:)

    SvarSlett
  7. Det var kjempefint!!! Og sikkert deilig og varmt å sitte på, heldig den som får dette :)

    SvarSlett
  8. Ja!! Det var fin gave! For ett flott håndtverk :)

    SvarSlett
  9. Utrolig fint.
    Sikkert masse jobb, men gøy når det blir så flott resultat.
    Og se, der fikk du med en på gaveleken også:)
    Jeg elsker gaveleker, men det er visst ikke så mange andre som gjør det... he he
    Får more oss vi som liker det:)
    Ha en fin kveld!!!

    SvarSlett
  10. Så flott sitteunderlag. Dette er ekte håndtverk, og jeg synes det er flott at noen tar vare på kunnskapen slik at den kan bringes videre i generasjoner.

    SvarSlett
  11. Flott sitteunderlag i lekkert trykk. Jeg har gjort ferdig en stolfell i helga, men må vente med å vise dem fram her inne. Den skal gies bort i 50-årspresang på nyåret.

    SvarSlett
  12. Nydelig!! Tenk å få sitte på et så lekkert sitteunderlag!!

    SvarSlett