Etiketter

lørdag 9. juni 2012

rabarbrasaft, nammenam

Disse ukene er jeg så heldig å være både enhetsleder og mellomleder... Det betyr at sjefen er på reise i Amerika og jeg har sånn ca.2 jobber. Jeg jobber vanlig arbeidsdag, og så jobber jeg et par timer hver kveld, og litt mer nå i helgene. Kan jo si det sånn at jeg har begynt å telle ned mot ferie den 2.juli;)
Men forrige helg var jeg litt husmor, og det resulterte i rabarbrasaft!
Disse flaskene står nå i fryseren. Det var en spesielt god oppskrift som virkelig kan anbefales. Tenker nesten på om jeg skal kjøpe rabarbra i butikken og safte mer:)
Oppskriften fant jeg her på denne fine matbloggen.
Krydderet gjorde saften ekstra spennende.
Fiolene fikk jeg av en "undersått" på bursdagen min torsdagen før. Veldig koselig når jeg kommer inn på kontoret, og så bare står de der! (Det var flere i glasset, men noen hadde visnet litt og tok seg ikke så godt ut på bildet).

Ønsker alle en god helg!

3 kommentarer:

  1. Hektisk forstår eg..

    Stilig med rabarbra saft!

    Solklem

    SvarSlett
  2. Skjønner du har det travelt;)
    Har aldri gjort noe med rabarbraen min, men dette hadde kanskje vært noe, synd det tar slik plass i fryseren..men det må til, og godt og sunt med slik saft. Kanskje jeg skal prøve meg med saftkokeren..slik jeg gjør med bær og plommer på høsten..
    Ha ei fin uke i all din travelhet, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Rabarbra elsker jeg....så nettopp noen som hadde laget rabarbrasirup som blei servert på vaniljeis. Det hørtes også nydelig ut.

    SvarSlett