Etiketter

fredag 20. november 2009

Juleforberedelser


En måte å trives på er å slippe å ha stressfølelse.


Min måte å unngå stress på er å planlegge godt. Jeg ser at helgene før jul alle er delvis opptatte med konserter (der jeg deltar som korsanger) og to turer. Siden jeg har full jobb, er det i helgene jeg først og fremst må forberede julen. Og det går jo ikke sammen med de andre aktivitetene jeg har planlagt! Da er løsningen å starte enda tidligere med forberedelsene.


Jeg begynte å kjøpe julegaver tidligere i høst, blant annet i Dublin i høstferien. Noe har jeg også bestilt på nett i år. Har i grunnen bare igjen å kjøpe til mine gamle foreldre og til barn og svigerbarn. Det er det uansett greit å vente med til like før jul. Jeg har noen her i huset som liker å "snoke" litt rundt for å ha oversikten over gavene som venter...


Julebaksten startet jeg med forrige helg sammen med minstemann. Så nå ligger første slag klar i fryseren. Og julekortene finner du i forrige innlegg.


Ikke så mye arbeid, og en stor lette for stressfølelsen.




Jeg gleder meg til førjulstiden, jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar