Etiketter

tirsdag 24. november 2009

Ny bok


Kurt Aust er, etter min mening, en altfor lite kjent forfatter i Norge. Man hører sjelden navnet hans, synes jeg. Jeg har lest de fire første romanene som er historiske krimromaner. Har du lest Rosens navn (Umberto Eco) eller bøker i den retningen? Da vil du kanskje like Kurt Aust.


Bøkene er spekket med fakta og historisk kunnskap. Man kan rett og slett lære noe av dem! Samtidig viser forfatteren klok menneskekunnskap. Det viktigste er at de faktisk er spennende.


Derfor er jeg nå spent på den "nyere" Kurt Aust, som skriver om nåtiden. Jeg har begynt på boka "De usynlige brødre" som ser ut til å være en bok fra våre dager, men som også handler om 300 år gammel historie, med innslag av en kode i et gammelt skrift....

Det er den første av to bøker. Kommer tilbake med mer omtale etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar