Etiketter

søndag 22. november 2009

Trening og treningsiver


For et år siden hadde jeg som mål å trene 5 ganger i uken, og klarte faktisk å holde dette i mange måneder. Til sommeren skiftet vi treningssenter, litt lengre hjemmefra. Flott senter med elektronisk nøkkel, og greier, som går til alt: skapene, de forskjellige apparatene og til en "sentral" som registrer antall kcalorier forbrent, tid på treningen og hvor lang distanse man har løpt/ gått. Dette er gøy motivasjon for meg.

Likevel trener jeg noe mindre nå enn for et år siden. Hvorfor?

Jeg må innse at jeg har en nokså travel hverdag, med full jobb, kor, barn, hobbyer++ I jobben reiser jeg også en del. Og jeg tror det er her en del av frafallet ligger: i fjor reiste jeg noe mindre, og var flink til å legge mine øker før og etter turene. Hadde til og med joggesko til treningsrom på hotell flere ganger! I høst har jeg ikke klart å legge inn tettere program med trening utenom reisene. Det betyr at jeg fast har trent på treningsstudio 2 ganger pr.uke, og ikke 3-4 som før.
Så må jeg tenke: hva er målet? I snitt en halv time pr.dag med aktivitet.
Jeg trener nå 2x 1,5 time på treningsstudio. Som regel går jeg også en rask tur på 45-60 min 2 x i uken. Det blir 4,5- 5 timer med trening pr.uke, og da er jeg oppe i mer enn målet.
Kanskje jeg må innse at det er omkring dette nivået jeg kan klare å holde det i hverdagen?
Til helgen er det syforeningstur. Da har jeg plner om å ha med meg joggeskoene igjen. Vi skal på "cruise" på båt med treningsrom. En økt eller to ombord der gir samvittighet til julebordet på kvelden, og kanskje noe sjokolade i løpet av turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar