Etiketter

fredag 6. august 2010

Herlige fredag!


Hva har jeg gjort for å øke trivselen i dag?

Jeg begynte dagen trøtt som en strømpe. Det kan være hardt å starte opp etter ferien, og det hjelper ikke så godt på den følelsen å være ute på deilig venninnekveld med god mat og jenteprat dagen før.

Men jeg kom meg da opp, og jobben gikk sin vante gang. Jeg var innom og handlet krabbe og pølser, som er fredagsmat hos oss. Ikke samtidig, da, men folk velger det de vil ha. Egentlig en koselig "tradisjon" vi har hatt i en del år nå. Så var jeg i høyeste grad klar for en middagslur. Og etter den og en prat med datteren - den nybakte moren - på telefonen, dro min mann med meg og hunden ut på tur rundt vannet vi har nesten utenfor stuedøren. Jeg grudde meg nesten litt etter hosting og bronkitt, men det var utolig deilig å merke at bronkitten slipper taket. Og nå fikk jeg virkelig igjen for at jeg har slitt meg ut på tur nesten hver dag i hele juli og har pustet og pest og harket. Altså har ikke formen vært så verst likevel. Solen var varm og det var vindstille da vi kom hjem, sa da satte vi oss med et glass vin på terrassen. DET er trivsel og herlig fredag, det!

1 kommentar: