Etiketter

fredag 3. desember 2010

Adventkalender uten nett?



Så skjedde det som ikke må skje når man har satt i gang et større prosjekt med adventskalender på nett. Nettet ligger nede. Vi bruker Nextgentel, og da jeg kontaktet dem i går kunne de fortelle om en områdefeil som de ikke kunne si hvor lang tid det tok å ordne. Ikke noe nett i dag morges heller....
Da er det bare en ting å gjøre: kjøre litt tidlig til jobb og ta det derfra. Jeg har hatt bildene med på minnepenn, men har ikke fått med meg et bilde av prosessen på det jeg har laget.

3.desemberluken er altså JULEFIGURER:

Først må jeg si at det er veldig vanskelig å ta bilde av disse figurene. De er blanke og fine og henger som små uroer og beveger seg i luften. Men akkurat det er vanskelig å fange.
Dette er noe jeg har gjort mange ganger, til jul og til påske. Det er vel en slags decoupageteknikk, men ble "oppfunnet" lenge før jeg visste at det var noe som hette det.
Oppskrift:
Jeg bruker det øverste laget på en serviett, en overheadtransparent og RX-lim. Jeg grovklipper ut motivet og smører jevnt på med lim over hele. Det må tørke over natten. Så klipper jeg nøye ut motivet. Da har jeg fått en figur som har motiv på begge sider. Jeg fester tynn ståltråd med perler (fra Panduro) sånn som det passer. Det er også en grei liten jobb for barn (ikke de aller minste). Håper dere får et visst inntrykk av bildene.
(Så krysser vi fingrene for nettilgangen i helgen. Tenker ikke å være her på job i helgen, akkurat. Får besøk av barnebarnet - og det er mye morsommere enn å gå på jobb;)

3 kommentarer:

  1. Imponert!
    aldri sett slike før..

    Ha flott helg!!

    SvarSlett
  2. Søte figurer du har laget, det blir sikkert barnebarnet ditt glad for :) Kjedelig at du ikke har nett. Håper det ordner seg snart.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Takk for tilbakemeldninger:-). Feilen er ennå ikke rettet, så jeg skriver fra mobil. Dersom de ikke løser dette til i morgen, så kommer innlegget på formiddagen. Da drar jeg på jobb! :-). Fortsatt god fredag! Klem fra trivselsdamen.

    SvarSlett