Etiketter

tirsdag 7. desember 2010

Nok en krans



Jeg er veldig glad i kranser. Så ny luke i kalenderen inneholder nok en JULEKRANS.

Denne kransen laget jeg for en uke siden, og den henger ennå fint utenfor stuevinduet mitt.

Først hengt opp i et plommetre, så plassert på en sprosse utenfor vinduet. Jeg har brukt en Tupperwareform og greiner med røde bær fra blomsterbutikken. Jeg vet ikke hva disse heter, men jeg har klippet opp grenene i biter og plassert oppi.
Jeg lette etter kristtorn i butikken (det vokser i mengder i skogen rundt her, men er fredet og må kjøpes i butikken:), men de hadde ikke fått det inn ennå. Så kanskje jeg lager en slik når det nærmer seg jul. Det er jo et fantastisk vær til å bevare en slik pynt i, nå da.
Jeg har eksperimentert litt med bilder. Som dere kanskje ser, er det første bildet i montasjen det samme som det store, men jeg synes kvaliteten ble mye dårligere.
Kanskje noen har et tips til hvordan jeg lett kan rotere liggende bilder til stående i Blogger-programmet? (de blir "liggende stående", og det er ikke noe greit....)

Jeg lovet også å fortelle om familiejulebordet i går:  vi var på Rica, Dyreparken med hele familyen. Og den idéen hadde en god del andre folk også, kan man si. Men til tross for litt kø til maten, så var det fin stemning med taffelpianist, god julebuffet og god service ved bordet. Datteren vår toppet det hele da hun presterte å si "jada" da en ung jente spurte om minstemann kunne ha godtepose! Han er i grunnen bare 5 mnd, så godteposen ble mors.... Men tross alt bedre enn i fjor da serveringsdamen spurte hva barna ville ha og drikke. Hun er riktignok bare 21, og sped og tynn, men hun var da gravid 2,5 mnd på vei, så det har vi ledd godt av.

8 kommentarer:

  1. Den var kjempefin! Ha en flott dag!

    klem

    SvarSlett
  2. For en nydelig krans!!!! Må være den fineste jeg har sett. Smart var det også. En slik form skulle jeg gjerne hatt.
    Kos deg videre i advnetstiden, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Original og kjempefin krans. Fikk virkelig lyst å lage en sånn en :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Takk for koselige kommentarer! Fint når noen har lyst til lage sin egen.
    Guri: Man kan bruke vanlig rund metallkakeform også. Men vær litt forsiktig med lunket vann når du skal ta ut formen. Litt for varmt vann, så sprekker hele isen. Da må man starte på nytt. Men det går jo selvsagt:)
    Ha en fin kveld, dere også!

    SvarSlett
  5. Så nydelig krans:) Du er kreativ ! Håper ikke det blir så mildt at den smelter, men da kan du vel ta prosessen en gang til ;)Mine bilder blir også liggende og stående, i dag prøvde jeg for første gang Photoscape .Synes den var genial, kanskje det er noe der ?

    Ha en trivelig dag i morgen :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  6. Janne: Det er Photoscape den montasjen. Der kommer bilden riktig vei, i det minste. Men disse ble uskarpe..... Hm, får prøve meg frem (det hadde jo hjulpet med et godt kamera en gang....)

    SvarSlett
  7. Du er kreativ - det ser nesten ut som is!

    Du kan nok ikke rotere bilder i blogger. Jeg gjør det på forhånd, før jeg laster opp bilder til bloggen (bruker Photoshop til det). Ser at du bruker Photoscape. Kan du ikke rotere dem der?

    Klem Sylke

    SvarSlett
  8. Så hyggelig ide til julepynt. Lett å lage nå når det er så kaldt :-)

    SvarSlett