Etiketter

lørdag 1. januar 2011

GODT NYTTÅR

Nyttårsaften ble feiret i roden og freden med god mat og en litt redd hund. Kira er robust, men hun likte seg ikke. Ville sitte på fanget til en av oss hele tiden og pustet og peste og var stresset. Men etterhvert roet hun seg, da de verste smellene var over.
Så til et strikkeprosjekt:

STAFFLUE.
Jeg har strikket to på like mange dager. Disse var kjemperaske å lage, og kjempfine! Tusen takk til Mirrevirre som så gladelig har delt oppskriften med oss. Den første er blitt min egen, den neste gikk til lillesøster til svigersønnen min. Hun er 14 og ble begeistret da hun var på besøk her. Moro når "fjortisene" faktisk liker noe vi gamlingene lager. Så da måtte hun jo få en. Datteren min ville også ha. I lilla. Så spørs det om jeg finner greit garn til det. De to første har jeg strikket i Oda fra Europris. Det er 50% ull og 50% acryl, så de må håndvaskes. Det burde jo gå greit. Jeg vasker i alle fall ikke luene mine i tide og utide.

Nei, nå er det klart for et steg videre i det store prosjektet mitt...... Skal offentliggjøre hva det er etterhvert, men må komme litt lengre først....

8 kommentarer:

  1. Er ikke greit for de firbente vennene våre når det smeller i lufta,krymper meg selv jeg og kikker meg villt rundt,om jeg får noe i hodet... hehe. Luene var kjempefine,flott å kombinere hekling med flettestrikk.
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Stakkars Kira...bra dette er en kveld i året!!
    Kanllfin lue:) Ikke rart fjortisen ville ha.

    Du hadde også laget så fin kavalkade, så inne til mannen din også. Kjempefin jakke du strikket til barnebarnet:) Tobias har nok en mormor som ikke strikker...heldigvis har han en farmor som gjør det:)
    Ha en fin 1.dag i 2011, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. hei, synes jeg ser at Kira er en Labrador retriever:) Hun ser også ut til å være ung, vår Kira er 4 år og er også en Labrador:) Hun peste litt da fyrverkeriet sto på som verst, men det gikk fort over, det som synes å være verst for henne var lysglimtene:) neste år blender vi vinduene;) Vi driver med blodspor med vår hund, ellers er hun mest turkamerat:) Hun er den beste hunden ever, helt objektivt, altså;) Som du har jeg ett barnebarn, hun blir 2 år i februar og bor i Bergen:( De har vært her i jula, i Trondheim, og jeg skal dit på 2- årsdagen hennes, savner henne:)
    Liker bloggen din og de luene du strikka er superfine:) Kommer tilbake og vil være følger hos deg:) Skjerstad anbefalte din blogg, hun er min svigerinne:)

    Klemmer fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Stakkars hunder i denne tida. Har selv hatt hund og tilbragte denne aftenen i kjellerstua med hunden;)
    Lua var råtøff!!
    Spent på prosjektet ditt:)
    Ha en fin kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Ja - det er nå sannelig ikke greit - og ikke så lett og bli vant til for en stakkars firbeint. Jeg har brukt slike tilvennings CDer - med hell - startet på sommeren vi, med rakettlyder ++ på cd - lav lav lyd i bakgrunnen mens vi gjorde noe gøy - og etter hvert mens han lå trygt i min favn - økte lyden pittelitt - så jeg reaksjon gikk jeg et steg tilbake.
    Idag kan vi går tur og det SMELLER til på skytebanen og Jr fortsetter med sitt. Det er verdt et forsøk - slike CD fås kjøpt hos dyrlegen eller div dyrebutikker. Ja det kan jo være verdt et forsøk.
    Eller så må jeg si du har strikket noen knallfine luer - kan skjønne de er populære - også så moro med snille "gamle" ;) gavmilde damer da!!
    Og så er jeg nå sannelig spent på det prosjektet ditt....
    Klemmer fra Lokki

    SvarSlett
  6. Så flott lue:) Den bør også prøves:)

    SvarSlett
  7. Spennende luer du har laget! Artig kombinasjon med strikking og hekling.
    Det du skrev i din hyggelige kommentar hos meg, tror jeg også - at vi sikkert ville finne tonen også i det "virkelige" livet :) Så hvem vet - kanskje møtes vi engang :)

    God natt til deg! Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefin denne Staffluen! Jeg holder på med (enda) en til min venninne. Liker godt disse som er en kombinasjon av både strikking og hekling :) Fin årskavalkade du har lagt ut- har ikke rukket å se gjennom hele bloggen din, men nå fikk jeg iallefall et inntrykk av hva du driver med- ser ut som vi har mange sammenfallende interesser :))
    Klem fra Sissel

    SvarSlett