Etiketter

søndag 23. januar 2011

Jevn framdrift.

(I går kveld, før opprydningen, med masse arbeidsstøv - og sikkert masse annet støv også).
Denne helgen har jammen stått i arbeidets tegn! Det er nesten så jeg burde hatt en fridag til å hente meg inn igjen i morgen. Jeg har holdt på med tapetsering og stashing siden klokken 10.30 i formiddag, og helt til nå. Selvsagt avbrutt av litt pauser, en tur i det nydelige solskinnet og litt mat. Men det har nesten vært sånn "Fjordland - for den som har annet å gjøre enn å spise".
Tapeten vi har valgt er en fibertapet med svak struktur. Som dere ser er den varm grå og nøytral. Så kan vi pynte med farger og småting.
Jeg har vært på Annas rom (som sikkert mange kjenner fra nettet, og "nesten nabo" her hos oss - det var der spaserturen gikk;) og handlet litt pynt. Gøy med litt nytt når kjøkkenet får nye farger. Grytekluter strikket av en god venninne (hei til deg, Marianne:).
Oversiktsbilde kommer når gulvet er lagt, og malte gulvlister kommer på plass.
Vi har valgt å beholde et maleri fra skjærgården her, malt av grandonkel til en venninne (hei til deg, Elisabeth), for det er arvegods fra mannens bestemor.
Før og etterbilde:

Og hvor i all verden kom den rosa grisen i fra? Og hvor lenge fikk den sitte i fred der?





Ser kanskje ikke ut som den ekstreme forvandlingen på disse bildene, men den gule tapeten er gulere enn vist, og den største forskjellen er selvsagt skapene som er radikalt forvandlet. Fortsettelse følger.

En god, ny uke ønskes dere alle!!!







16 kommentarer:

  1. Så fint du får det på nykjøkkenet. Likte den hylla og pynten du har oppå den veldig godt. Slitsomt mens det står på, men så får du kose deg masse etterpå. :)

    Ha ei fin og kreativ uke!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  2. herlig med opppussing, gleder meg til vårt kjøkken skal taes:) Trivelig du har det da:)

    Mandagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Det ble virkelig flott!..og den hylla var lekker med bokstaver og pynt! Sannelig har dere vært flinke, litt av en jobb dette, men så godt når den er gjort.
    Nyt kjøkkenet og ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Ja her burde Fjordland vært på besøk! Som du har stått på og jobba. Men så har det gitt resultater å ja, kjempefint:)) Du sier vel endelig mandag og jobb..;)
    Ha en fin dag, klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. Det blir flott:) Artig med oppfriskning.

    SvarSlett
  6. Det blir utrolig flott. Igjen imponerer du med alt du får til. Satt veldig stor pris på å bli nevnt i bloggen din:-)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  7. Ja det er motiverende samt viktig å fokusere på det! Derfor er slutta.no super å ha. Kanskje kan jeg motivere andre til å slutte også? Hvem vet.
    Har lagt på meg 1,5 kg og det har satt på magen...stønn....men skjitt au...

    SvarSlett
  8. Det er noe styr med tapet, men så blir det da også fint til slutt ;)

    Ha en god kveld - håper du får slappe litt av :) Klem

    SvarSlett
  9. Hei!
    Du har gjort en kjempejobb, og jeg gleder meg veldig til å se kjøkkenet "på ordentlig"! Det ser veldig fint ut :-) I'm impressed!Har vært veldig artig å følge med på bloggen etterhvert som du har malt mer og mer...
    Nå er du snart på interiørblogg-lista el.hva det heter,he,he!
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  10. Så flink du er og pent det blir. TAkk for hyggelig hilsen hos meg. Setter stor pris på det når jeg prøver meg på litt alternativ tekst og bilde.

    Ønsker deg en riktig god kveld.

    SvarSlett
  11. Så flink du er, tapeten ser kjempefin ut. Likte hylla med bokstavene på! Så heldig du er som har Annas rom like ved,jeg er innom nettbutikken iblant, det er utrolig mye fint der.

    Ha en fin dag videre,
    Klem T

    SvarSlett
  12. Hehe..ja...men jeg kan ikke strikke :))

    SvarSlett
  13. Så koselig du har det! Skal bli gøy å se oversiktsbildet når du er ferdig. Alltid koselig med litt nytt stæsj- skal ikke alltid så mye til :)
    hilsen Sissel

    SvarSlett
  14. Så flink du er, også så fint det blir.
    Mange søte pynteting også.
    Award til deg hos meg.
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  15. Hei på deg gode du. Skjønner ikke at jeg ikke har fått med meg dette inlegget? Jeg svarer jevnt på innlegg og du er jo så flink å kommentere til meg.(veldig glad for det) Det ble kjempefint i spisekroken. Fin hylle. Du kan jo male tallerkenhyllen som stod der fra før også. FIn den. Søte ord på hyllen :) <3
    I DAG GÅR PAKKEN I POSTEN. SERIØST!! OG det blir noe annet og en buuhuu også. Håper det blir greit.
    Ha en riktig god helg.
    Klemmer fra meg.

    SvarSlett
  16. jeg skal ta noen ordentlige bilder for deg mamma, med speilreflekskamera:) da skal du få vise fram med rette farger. Fint kjøkkenet blir!:) det TRENGTE en oppussing. Badet neste:P

    SvarSlett