Etiketter

onsdag 19. januar 2011

Utfordringer

Utfordringer blir det jo alltid, uansett hva man bedriver her i livet.
Her kommer to:
1) Kosthold. Jeg prøver å leve lavkarbo. Jeg ser at det forutsetter god planlegging! Det berømmelige suget kjenner jeg ikke. Så det er bra. Men samtidig skal det jo en viss balanse i kostholdet likevel. Jeg teller ikke karbohydrater fanatisk. Det kan jo bety at jeg på det jevne får i meg litt mer enn nødvendig, eller akkurat så mye at jeg ikke går ned i vekt. Utfordringen er her å leve så lavkarbo at det monner, men samtidig slik at jeg føler kosten blir variert og ikke for "tung" for magen. Jeg prøver og feiler:)
I går laget jeg en form som ble veldig god:
Oppkuttede grønnsaker (squash, paprika, løk, broccoli, hele cherrytomater) utover en ildfast form.
Ostepastasaus over.
Stekt kjøttdeig med krydder over det igjen.
Revet ost på toppen.






Utfordring 2) Ledninger. Hvor i all verden går ledninger på kryss og tvers inni veggen? Når man står der og skal henge opp en knivlist i flukt med et støpsel. Går da ledningen videre vannrett til høyre, akkurat der man har tenkt til å bore?
I Jeopardy ringer man en venn. Det gjorde jeg også. Han kunne ikke svare presist på dette, for det kan være så ymse inni en vegg, kunne han fortelle. Men han har en sønn som er elektriker. Så da gikk neste telefon til ham. Jeg fikk noen gode råd om hvor dypt ledningene ligger i veggen, om å bore forsiktig forbi fliser og gipsplater, og på den måten kunne boringen bare fortsette, og knivlisten kom opp!
har tidligere hatt en furu knivblokk, men nå trengs ikke den lengre.

Ha en fin kveld!!

13 kommentarer:

  1. Den siste utfordringen hørtes i grunnen verst ut... Lykke til med å finne ut av dette :)

    SvarSlett
  2. Ja utfordringer skal vi da ha:)) Synes den siste hørtes vanskeligst ut....vi sliter med ledninger selv...skal rive siste bit av veggen til hunderommet...der er det ledninger..puh...de er til besvær både inni veggen og utenpå!!!
    Ja, jeg holder fokus, idag her det gått veldig bra, dagen igår var pyton men det gikk det å!! Nå har jeg spart kroppen for snart 50 sigaretter, tenk det:)) Ca 200 kr....
    Klem til deg:)

    SvarSlett
  3. Utfordringer på alle plan her:O)
    Alltid godt å vite hvor ledninger ligger, men her har jeg handyman som har satt opp huset selv, så jeg stoler på ham:)
    Maten er en annen, der er det jeg som legger føringer, han lager den...stort sett;) Men har stor tro på karbofattig mat.
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Middagen så deilig ut. Heldigvis er det mye god mat på lavkarbo, utfordringen blir som du sier å planlegge litt. Men etter 1,5 år på lavkarbo (for meg har det blitt en livsstil) så går det meste av seg selv.
    Eldste her går på elektro 2 året, så håper han kan ta seg av det elektriske her etterhvert, jeg aner ikke hvor ledningene er ;)
    Ha en fin kveld, kos deg!
    Klem T

    SvarSlett
  5. den forma ser god ut:) Her har jeg måka innpå karbohydrater i form av nybakte hveteboller med brunost:)Men nå må jeg ta skjeen i den andre hånda og ta meg sammen:) Prøvde nemlig bukser idag, begynte nesten å gråte, ble ingen ny bukse:)
    Ja, ja, vi får se:)

    Må si du ikke er umakredd:) Knivlist montert, BRA!!!

    Ha en fin kveld videre og lykke til med resten av kjøkkenet:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Høres ut som vi har samme diett:) Fedon Lindberg for alle penga.

    SvarSlett
  7. Huff, matutfordring er jeg dårlig på, men den formen din så veldig, veldig god ut. Tror jeg må prøve den en av dagene.:)
    Så flink du er som monterer knivlisten selv.

    Er litt jobb med bokkort, men nå har jeg laget to og lært litt av mine feil og da går det lett.
    Har begynt å strikke på et sjal, og det er veldig gøy.

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  8. Skikkelig skummelt med slikt skjultanlegg i veggene. Jeg ser det for meg som et mareritt å få 220volt i kroppen. Knivlisten ble bra. Lettvint å ha knivene lett tilgjengelig.
    Hei så lenge
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Flott du klare halde fokus..

    Fint og ryddig med knivlist!

    Ha god kveld!

    SvarSlett
  10. Så flink du er med maten. Skjønner at det krever en del planlegging med en sånn diett.
    Den formen så god ut.
    Ja det med ledningene kan godt være en utfordring.
    Kan ikke bomme der:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. mmmm så deilig...ble sulten :) koselig her inne hos deg, klemmer

    SvarSlett
  12. Vi har også begynt å tenke lavkarbo. Utfordring å tenke annerledes og komme på hva en skal lage til mat som passer både store og små.

    Den retten din så god ut og den kommer jeg til å prøve.

    God helg!!

    SvarSlett
  13. Utfordringer må man ha. Gøy å ha litt å "strebe" mot=D Lykke til!

    SvarSlett