Etiketter

søndag 9. januar 2011

Tur i vinterværet

Det ble strålende sol idag. Skal si det svinger! I går med kraftig snø, og over til sludd og regn. Heldigvis har vi gode brøytefolk i år, så det gikk greit å kjøre til byen på vennebesøk.
Men så våkner vi opp til deilig vær i dag. Da må vi ut på tur! Stifinneren eh...finner stien;)
 Vi er jammen heldige som bor ved sjøen!

 Hyttefelt i nærheten.

 Kira, en glad og vill ballong i snøen.

 Beina blir korte i den litt dype snøen. God trim for Kira (og for mor og far) å vasse i ca.20 cm blaut snø.
Luften med 2 plussgrader og solen bære bud om lysere tider!

14 kommentarer:

  1. Takk for fin kommentar:) Du tar flotte bilder, kjekt å besøke bloggen din. Hilsen Renate:)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder, og turen misunner jeg deg. Idag har jeg sullet innendørs med datter og fam til middag, det var hyeggelig, men dagen forsvant fra meg;)...av og til savner jeg veldig hund..har hatt;)
    Nyt kvelden og en god ukestart ønskes, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Så fine bilder,
    og søt hund.
    God trim å gå i den snøen der ja.
    Ser fram til våren er her jeg altså.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. En perfekt dag og vakker natur :) Kira er så lik Trines kira ( gult hus i svingen ) så søt en hund !

    Ønsker deg en fin uke som kommer :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Det er fint hos dere! Som du er fornøyd med å bo ved sjøen, er jeg glad for å bo ved skogen ;) Det er best når man er fornøyd med det man har :)

    SvarSlett
  6. En herlig søndag....vi er heldig som har en 4-bent venn som drar oss ut og får nyta all frisk luft, uansett vær:) Stifinneren får ha takk for at han finner stier til dere alle:) Flotte bilder og ja, det er godt å bo ved sjøen:)
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  7. For noen stemningsfulle vinterbilder!

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Kom innom her for første gang, via Tovepia. Nydelige bilder fra stedet ditt. Enig i at det er fint ved havet :).
    Ser lenger ned at du er i gang med oppussing av kjøkken. Det ser ut til å bli kjempefint! Hørtes ut som vi er litt samme type, hva oppussing angår. Av og til tar det pusten fra meg å se hvor flittig andre, og hvor fint det blir. Nå har jeg for øvrig også planer om å gi kjøkkenet ei oppfrisking, forhåpentligvis før hagearbeid tar meg :)
    Ønsker deg en fin dag videre :)

    SvarSlett
  9. Åååå for en tur - nydelige omgivelser dere har å gå i!! Også så fine bilder!!
    Glad det gikk fint for dere på "isturen" - ja nå skal en sannelig ha både hofta og balansen i vater altså - for nå er det sannelig kjelkete å gå... (for ikke snakke om å kjøre...!)
    Og tusen takk for flotte boktips - tror aldri jeg blir lei bøker!!
    Og takk for knakende god beskrivelse av hvordan du hadde malt skapdørene - Fremgangsmåten var genial og noteres ned under KLOKE TIPS!!! Vet du - resultatet ble jeg SÅ imponert over altså - du bør være stolt av deg selv :))
    Ønsker deg en vidunderlig uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  10. Heia.
    Fine bilder fra en herlig tur. Carl Frode er en venn av meg. Vi gikk på skole sammen. Vi som bor i Namsos kjenner oss veldig godt igjen i endel personer og steder i boken. Spesiell og god bok, men selv for en trønder tok det litt tid før jeg kom inn i språket.
    SÅ må jeg komme med en liten frustrert innrømmelse. Gaven din.....var klar til sending i mellomjula (ble litt stress og mase på folk med pakking og sending sjø) Vel, så tror du ikke valpen fikk tak i gaven og spiste opp den drivvedbiten med krok. Seriøst irritert. Men jeg har en som er litt større om du vil ha den i stedet?? Og juletingene får du spare til neste jul. Sender dem i løpet av uka!!!
    Klem fra meg med dårlig samvittighet :))

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Så herleg med tur!
    Og godt å ha ein stifinner med seg ;-)

    SvarSlett
  13. For et flott sted dere bor på, og kjempefine bilder!
    Deilig med litt sol på tur, og det ser ut til at Kira storkoser seg. Vår firbente har så korte ben at vi må ha lufteturer på måket vei ;)
    Klem T

    SvarSlett